آموزش كاربردی Cinema 4D
فصل اول : نرم افزار Cinema 4D
- نصب، راه اندازی و اجرای نرم افزار- فایلهای تمرینی نرم افزار
فصل دوم : شروع كار با نرم افزار
- معرفی رابط كاربر - كار با پنجره نمایش - لایهها و كار با آنها - كار با چند سند در نرم افزار - تنظیمات Open GL - تنظیمات نرم افزار
فصل سوم : مدلسازی
- مدلسازی اشیاء پارامتریك - اشیاء Polygonal - حالتهای مختلف ویرایشی اشیاء - مدلهای مختلف انتخاب - چند دستور ویرایشی سطح - محورهای مختصات شئ - كار با ابزار Bridge - آشنائی با ابزار Brush - كار با ابزار Close Polygon Hole - ایجاد اشیاء Polygon - نحوه كار با Iron - كار با ابزار Magnet- آشنائی با ابزار Set Point Value - كار با ابزار Slide - نحوه كار با ابزار Bevel - ابزار Extrude - كار با ابزار Extrude Inner -
فصل چهارم : كار با چند تابع ویرایشی
- تابع Arrange - تابع Center - تابع Connect - تابع Duplicate - تابع Transfer
فصل پنجم : مدلسازی از روی اشیاء 2 بعدی
- ترسیم اشیاء 2 بعدی با Spline - كاربرد دستور Loft NURBS - دستور Lathe NURBS - آشنائی با دستور Sweep Nurbs - دستور Extrude NURBS - كار با نوشتهها - كار با فایلهای گرافیكی Illustrator برای ایجاد نوشتههای فارسی
فصل ششم : مجموعه ابزارهای تغییر شكل
- ابزار Bend - ابزار Twist - ابزار Melt - ابزار Explosion FX - تابع Boole - تابع Symmetry - دستور Array
فصل هفتم : مواد و كار با آنها
- ایجاد مواد - خاصیت Ambient - كار با اشیاء چند مادهای - آشنائی با بافتها - كار با بافتها
فصل هشتم : طراحی روی سطح اشیاء
- ابزارهای طراحی - UV Meshها - طراحی در حالتهای مختلف - لایهها و فیلترها
فصل نهم : كار با مو در نرم افزار
- ایجاد مو - ماده مو - ابزار مو ایجاد یك قلممو
فصل دهم : كار با نور و دوربین ها
- انواع نور در نرم افزار - دوربینها و انیمیشن سازی آنها - حركت بین چند دوربین در یك انیمیشن - كار با نورهای مرئی - ماهیت نورها در هنگام عبور از اشیاء
فصل یازدهم : گرفتن خروجی
- Render كردن صحنهها - تنظیمات Render - خلق تصاویر كارتونی
فصل دوازدهم : انیمیشن سازی
- كار با فریمهای كلیدی - فریم های كلیدی خودكار - انیمیشن سازی با مسیر - انیمیشن سازی بر روی فرم و حالت یك شئ - انیمیشن سازی اشیاء ریز - ویرایش فریم ها در نوار زمانی